آموزش تجارت محصولات آرایشی‌بهداشتی
5/5

آموزش تجارت محصولات آرایشی‌بهداشتی

 

آموزش تجارت محصولات آرایشی‌بهداشتی را در این سری از مقالات آموزش تجارت محصولات مورد بحث و بررسی قرار می دهیم. لوازم آرایشی بهداشتی به مواد آرایشی گفته‌می‌شوند که باعث زیبایی و سلامتی افراد شوند. امروزه لوازم آرایشی بهداشتی به اجزای جدایی ناپذیر زندگی خانم‌ها تبدیل‌شده که علت آن افزایش علاقه‌ی آن‌ها به زیبایی و سلامت پوست خود می‌باشد. لوازم آرایشی بهداشتی در انواع مختلفی مانند کرم‌ پودرها، رژلب‌ها، ریمل‌ها، رنگ مو و… تولید می‌شوند و برای آرایش بخش‌های مختلف صورت بکار می‌روند. در این مقاله به معرفی انواع لوازم آرایشی بهداشتی و کاربرد آن‌ها می‌پردازیم، امیدواریم مطالب ارائه‌شده مفید باشد.

 

معرفی تجارت محصولات آرایشی‌بهداشتی

لوازم آرایشی بهداشتی به لوازمی گفته‌می‌شوند که استفاده از آن‌ها باعث زیبایی و سلامتی پوست می‌شوند. مواد آرایشی در انواع متنوعی مانند انواع کرم، رژ لب، ریمل، رنگ مو و… تولید می‌شوند که هر کدام کاربرد خاصی دارند. مواد آرایشی علاوه بر افزایش زیبایی باید بتوانند سلامتی پوست افراد را تضمین کنند. با توجه به آگاهی مردم از عوارض برخی لوازم آرایشی مضر افزایش حساسیت به سلامتی پوست زیاد شده‌است. اغلب افراد دنبال لوازم آرایشی طبیعی هستند که تهدید کننده‌ی سلامتی پوست آن‌ها نباشند. مواد آرایشی به دو گونه‌ی حاوی مواد شیمیایی مضر و ارگانیک تقسیم می‌شوند که هر کدام مزایا و معایبی دارند.

 

انواع لوازم آرایشی بهداشتی

لوازم آرایشی بهداشتی باعث زیبایی پوست می‌شوند حتی آن دسته از لوازمی که جنبه‌ی بهداشتی دارند در زیبایی پوست مؤثر می‌باشند. لوازم آرایشی بهداشتی متناسب با اندام‌های مختلف صورت تولید می‌شوند که می‌توان به روش‌های متفاوتی  آن‌ها را تقسیم بندی کرد. ما در اینجا لوازم آرایشی بخش‌های مختلف صورت را بصورت جداگانه تقسیم بندی می‌کنیم، مانند لوازم آرایشی بهداشتی پوست صورت، چشم، ابرو، لب، مو و…

 

لوازم آرایشی بهداشتی پوست صورت: این نوع لوازم در انواع متنوعی مانند پرایمر، کرم پودر‌ها، کانسیلر‌ها و … تولید می‌شوند که برخی از آن‌ها بعنوان زیرآرایش بکار می‌روند.

پرایمر‌ها: پرایمر‌ها بعنوان زیرساز آرایش بکار می‌روند و پوست را آماده‌ی آرایش می‌کنند تا کرم‌ پودر های دیگر بهتر جذب پوست شوند. همچنین پرایمرها پوست را صاف و یکدست کرده و نرم و لطیف می‌کنند.

نرم کننده‌ها: کرم‌های نرم کننده باعث لطافت و نرمی پوست صورت‌شده و از چین و چروک آن جلوگیری می‌کنند. کرم‌های نرم کننده باید متناسب با جنس پوست افراد باشند تا تأثیر بهتری داشته‌باشند. افراد دارای پوست چرب هم می‌توانند از این کرم‌ها بدون بوجود آمدن جوش و مناسب با پوست خود استفاده‌کنند. این نوع کرم‌ها باید بصورت روزانه و مرتب استفاده شوند تا از ایجاد چین و چروک و پیری زود رس جلوگیری کنند.

کانسیلرها: کانسیلر‌ها بعنوان پوشش دهنده‌ی قوی سطح لکه‌ها، جای جوش‌ها و تیرگی‌‌ها را می‌پوشانند و غلیظ هستند. کانسیلر‌ها به دو صورت دور چشم و پوست صورت ساخته‌می‌شوند.

پنکیک‌ها: پنکیک‌ها پودر‌های فشرده هستند که در رنگ‌های متنوعی مانند سفید، تیره و متوسط ساخته می‌شوند. استفاده از پنکیک‌ها از روی کرم پودر‌ها باعث یکدست و یکنواخت شدن پوست صورت می‌شوند و در پایداری و نگهداری بهتر کرم‌ها مؤثر هستند.

کرم پودرها: این نوع کرم‌ها باعث درخشندگی و زیبایی پوست‌شده و آن را یکدست و یکنواخت می‌کنند. کرم پودرها در رنگ‌های متنوع روشن تا تیره تولید می‌شوند.

اسپری و پودر تثبیت کننده‌ی آرایش: پس از استفاده از زیرساز‌ها و کرم پودرها و اتمام آرایش می‌توان از انواع پودرها و اسپری‌های تثبیت کننده استفاده کرد. استفاده از این مواد پس از آرایش باعث تثبیت کرم‌ها شده و از عرق کردن پوست جلوگیری می‌کنند.

کرم ضد آفتاب: کرم‌های ضد آفتاب پوست صورت را از آسیب اشعه‌ی فرابنفش خورشید حفظ می‌کنند و متناسب با انواع پوست‌های چرب، خشک و حساس تولید می‌شوند.

 

محصولات آرایشی ابرو و مژه:

این لوازم برای آرایش و زیبایی مژه‌ها و ابروها استفاده می‌شوند. آرایش چشم و ابرو مهم‌ترین اثر را در جذابیت صورت دارد و باید به آرایش این قسمت‌ها بیشتر توجه کرد.

ریمل ها: ریمل‌ها برای آرایش مژه‌ها استفاده می‌شوند و در بلند‌ی مژه‌ها و پررنگ شدن آن‌ها مؤثر می‌باشند. علاوه بر این انواع ریمل‌های ابرو هم وجود دارند که باعث پررنگی و جذابیت ابروها می‌شوند.

ژل ابرو: ژل ابرو بیشتر برای ابرو‌های پرپشت بکار می‌رود و سبب خوش فرم بودن ابروها می‌شود.

مداد ابرو: مداد ابرو برای قسمت‌هایی از ابرو که کم پشت می‌باشند بسیار مناسب هستند. همچنین باعث مرتب نگهداشتن موهای ابرو و زیبا دیده‌شدن آن‌ها می‌شوند.

سایه ابرو: سایه ابرو با قلمو مورد استفاده قرار می‌گیرد و مانند مداد ابرو برای رفع نقایص ابرو مناسب است.

فرمژه‌ها: فرمژه‌ها از نظر ظاهری بصورت متنوع ساخته‌می‌شوند و برای حالت بخشیدن و فر کردن مژه‌ها بکار می‌روند. فرمژه‌ها برای مژه‌های بلند و کوتاه مناسب هستند و باعث می‌شوند چشم‌ها بزرگ و زیبا دیده شوند.

 

مواد آرایشی بهداشتی لب:

این مواد سبب زیبایی لب‌ها می‌شوند و برخی از آن‌ها مانند بالم لب از خشکی پوست لب جلوگیری می‌کنند.

رژلب: رژلب‌ها در رنگ‌های متنوعی مانند صورتی و قرمز تولید می‌شوند و باعث درخشندگی و براقیت لب‌ها می‌شوند.

بالم لب: بالم لب بخصوص در زمستان‌ها از خشکی پوست لب جلوگیری کرده و رطوبت و نرمی پوست را حفظ می‌کند.

پرایمر لب: پرایمر لب مانند پرایمر صورت بعنوان زیر آرایش لب استفاده می‌شود و قبل از رژ لب باعث بهتر نشستن رژ روی لب می‌شود.

رنگ مو: رنگ موها در رنگ‌های متنوع و درجات مختلفی تولید می‌شوند و برای رنگ کردن موها بکار می‌روند.

تافت مو: تافت مو برای ثابت نگهداشتن حالت مو، براقیت و زیبایی موها استفاده می‌شود.

عطرها و ادکلن‌ها: عطر و ادکلن‌ها باعث ایجاد بوی مطبوع در بدن افراد می‌شوند و احساسات متفاوتی در آن‌ها ایجاد می‌کنند مانند آرامش و اعتماد به نفس.

پاک کننده‌ها: محلول‌ها‌ی پاک کننده در دسته لوازم آرایشی بهداشتی قرار می‌گیرند و برای پاک کردن گرد و غبار، چربی و آلودگی‌های صورت بکار می‌روند.
و…

 

 

لوازم آرایشی بهداشتی ارگانیک بهتر است یا شیمیایی؟

محصولات آرایشی بهداشتی ارگانیک از مواد گیاهی ساخته‌می‌شوند و برای تقویت پوست و بخش‌های مختلف صورت بکار می‌روند. برای تولید این مواد از گیاهان آلوئه ورا، جوجویا، گل رز، ریحان، بابونه و… استفاده می‌کنند. لوازم آرایشی حاوی مواد شیمیایی دارای مواد مضر مانند پارابن، سرب، تولوئن، کادمیم و اغلب مواد شیمیایی دیگر هستند که استفاده مداوم از آن‌ها عوارضی بدنبال دارد. استفاده از مواد آرایشی مضر باعث سرطان، نازایی، حساسیت پوستی و سقط جنین می‌شوند. مواد آرایشی ارگانیک علاوه بر زیبایی باعث سلامتی پوست، مژه‌ها و لب‌ها می‌شوند اما قدرت ماندگاری کمی دارند. مواد آرایشی شیمیایی قدرت ماندگاری بالایی دارند ولی مضر هستند در واقع مواد شیمیایی سمی موجود در آن‌ها باعث افزایش ماندگاری آن‌ها می‌شوند. با توجه به موارد ذکرشده نتیجه می‌گیریم که استفاده از مواد ارگانیک سالم‌تر و سودمندتر می‌باشند.

قبل از شروع هر کسب و کار آموزش کسب وکار لازم است تیم فرمول سبز در کنارتان پر قدرت هست تا بتوانید برای خودتان کسب و کار دوست داشتنی خودتان را راه اندازی کنید.

نویسنده : علی مصباح

منبع : فرمول سبز

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت و ورود
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد